Merkevarestrategi som bygger tillit, posisjon og vekst

En sterk merkevare starter med en tydelig strategi. Hos GAGNER utvikler vi merkevarestrategier som bygger troverdighet, differensiering og får frem unikhetene som gir deg en tydelig posisjon i markedet.

Gjennom innsikt, analyse og kreativ forankring hjelper vi deg å definere hvem du er, hva du står for, og hvordan du kommuniserer det i alle kanaler og kontaktpunkter. Målet er å skape en merkevare som både engasjerer og leverer verdi over lang tid.

Be om pristilbud

Hva er en merkevarestrategi?

En merkevarestrategi er en helhetlig plan for hvordan din bedrift skal fremstå og oppleves – både gjennom verdier og mål, visuelt og språklig. Strategien definerer tydelig hvem du er, hvordan du skiller deg ut, og hvordan du bygger sterke relasjoner med kunder, ansatte og markedet.

Mangler du en gjennomarbeidet strategi, risikerer du et fragmentert uttrykk som svekker tilliten til merkevaren og gjør det vanskelig å bygge langsiktig verdi.

En god merkevarestrategi gir deg:

  • En tydelig og konsistent identitet
  • Økt gjenkjennelse, tillit og lojalitet
  • Differensiering i et konkurransepreget marked
  • Retning for all kommunikasjon, markedsføring og merkevarebygging

  1. Innsikt og analyse

    Vi starter med å kartlegge merkevarens nåværende posisjon, målgrupper, konkurransebilde og markedsmuligheter. Dette gir grunnlaget for å skape en relevant og fremtidsrettet strategi.

  2. Strategisk retning

    Vi definerer merkevarens formål, visjon, misjon og verdier – og tydeliggjør hvem dere er, hvorfor dere finnes og hva dere skal stå for.

  3. Posisjon og personlighet

    Vi konkretiserer hvordan merkevaren skiller seg ut i markedet – gjennom posisjonering, kundeløfter, merkevarepersonlighet.

  4. Verbalt uttrykk

    Vi utvikler et verbalt uttrykk som formidler historien din på en engasjerende måte, med tydelige budskap og merkevarestemme (eller tone of voice) – slik at merkevaren fremstår konsistent og gjenkjennelig i alle flater.

  5. Visuell identitet

    Vi utvikler et helhetlig verbalt og visuelt uttrykk, med tydelige budskap, tone of voice og visuell retning – slik at merkevaren fremstår konsistent og gjenkjennelig i alle flater.

  6. Tilstedeværelse

    Vi hjelper deg å definere hvor merkevaren skal være synlig og for hvilke målgrupper den skal være tilgjengelig. Vi sikrer at merkevaren er tilrettelagt for en effektiv tilstedeværelse på tvers av plattformer, kanaler og kontaktpunkter.

  7. Implementering

    Ved behov bistår vi også med implementering og aktivering, med alt fra lansering og kampanjer til intern forankring og salgsstøtte.

To personer som spiller sjakk som skal illustrere posisjonen man tar i markedet.

Fleksibel merkevarebygging med Marketing as a Service (MaaS)

Med vår abonnementsmodell Marketing as a Service (MaaS) får du tilgang til både strategisk rådgivning og operativ gjennomføring. Velg mellom tre fleksible pakker – Small, Medium og Large – og få tilgang til over 20 ulike tjenester, inkludert:

  • Merkevareidentitet og visuell profil
  • Tone of voice og budskapsutvikling
  • Strategisk posisjonering
  • Employer branding
  • Merkevareopplevelse og kundereise

Du får et helt team med spesialister – når du trenger det. Full fleksibilitet. Ingen binding.

Fra merkevare til markedsføring

En tydelig merkevare danner grunnmuren for effektiv markedsføring. Vi utvikler derfor merkevarestrategi og markedsføringsstrategi som én samlet løsning med et bredt utvalg MaaS-tjenester. Med en klar forståelse av hvem du er og hvordan du ønsker å fremstå, blir det betydelig enklere å nå riktig målgruppe med presise budskap – i de mest relevante kanalene. Dette er merkevareposisjonering på sitt beste.

Be om pristilbud på merkevarestrategi

Legg igjen din kontaktinformasjon, så vil en fra vårt team ta kontakt med deg så snart som mulig.