Hva er verdt å være oppmerksom på i 2024?
Lengre videoer
Sosiale medier brukes for å fylle tiden og bli underholdt mer enn noen gang før. Med plattformer som tillater lengre videoinnhold og endret brukeradferd, ser det ut til at lengre videoer, mellom to til fem minutter, blir belønnet av algoritmene. I tillegg kan lengre videoer gi deg muligheten til å utforske mer dyptgående temaer og gi mer detaljert informasjon til seerne dine.
AI, din nye bestevenn
AI er et verdifullt verktøy for smarte markedsførere, og det vil ikke gjøre deg arbeidsledig. Det gjør jobben enklere og gir bedre resultater raskere. Mennesker og AI fungerer bra sammen, og AI vil hjelpe deg med å bli en mer strategisk markedsfører. Du kan for eksempel bruke AI til å analysere data og identifisere trender, slik at du kan tilpasse markedsføringsstrategien din for å oppnå bedre resultater.
LinkedIn endrer algoritmen for å prioritere profesjonelt innhold og kunnskapsdeling. Fokus på råd og informasjon fra bransjeeksperter og nettverket ditt blir viktigere. Gen Z vil også bli en større del av plattformen. Sørg for å publisere relevant og verdifullt innhold på LinkedIn som appellerer til din profesjonelle målgruppe.
Photo dumps
Karuseller, eller “photo dumps” dominerer Instagram og TikTok. Dette formatet gir kreativ frihet og mer informasjon og engasjement enn Reels eller enkeltinnlegg. En kostnadseffektiv investering for bedre storytelling og økt rekkevidde.
Keyword Search og SEO
Nesten halvparten av Gen Z bruker nå TikTok og Instagram som søkemotor. For å bli oppdaget, er optimalisering med nøkkelord viktigere enn noensinne. Husk å lag sosialt innhold rundt nøkkelordene du vil at merkevaren din skal oppnå synlighet for.
Sharing is caring
Delinger blir viktigere enn likes, kommentarer eller følgere. Mens likes og kommentarer kan være kjøpt eller forfalsket, representerer delinger ekte verdi. Sats på innhold som oppfordrer til deling for å virkelig nå ut til ditt publikum.
Del tipsene med ditt team så dere kan ta 2024 med storm!