Slik løftet vi interessen for boligprosjektet Saga Ås med moderne markedsføring

Våre Caser

20. august 2025
Av: GAGNER

image

Hvordan skaper man oppmerksomhet rundt et boligprosjekt i et mettet marked? For Saga Ås valgte vi å tenke nytt, og resultatene viser at kombinasjonen av innsikt, kreativitet og digitale kanaler gir kraftig effekt.

Fra tradisjonell til digitalt drevet markedsføring

Boligprosjekter markedsføres ofte med en tung vekt på annonser i print og nettaviser. For Saga Ås ble målet å skape oppmerksomhet og engasjement med en ny tilnærming. Vi valgte å flytte tyngdepunktet til sosiale medier og bygge en digital historiefortelling som engasjerte og underholdt, samtidig som den ga seeren verdi.

Et spill med trender og algoritmer

Kjernen i arbeidet vårt var å bruke eksisterende trender og sounds på TikTok og Instagram, men alltid tilpasset boligprosjektet. Vi hacket algoritmene ved å kombinere humor og lett innhold med det mer informative. Vi delte økonomitips og råd som ga verdi uavhengig av prosjektet, som hvordan man kan få bedre rente i banken eller oppdage at man kanskje har mer egenkapital enn man tror.

Dette ble gjort i tillegg til klassiske tiltak som avisannonser, Schibsted-annonser, display og målrettet annonsering.

På den måten klarte vi å nå ut til et bredere publikum, samtidig som vi bygget en følgerbase som var interessert i boligkjøp.

Resultatene lot ikke vente på seg

På TikTok passerte vi 125 000 visninger på én enkelt video, helt organisk, og prosjektet fikk en digital synlighet som ga Saga Ås en helt ny posisjon i markedet. Allerede første måned med vår innsats, økte interessen med over 400 prosent sammenlignet med måneden før. Selv i de krevende sommermånedene klarte vi å holde trykket oppe med videre vekst.

Erfaringen viser at den største effekten kommer når vi kombinerer det beste fra to verdener: de klassiske kanalene som gir trygghet og bred dekning, og sosiale medier som sikrer spisset, relevant og målrettet kommunikasjon.

Vil du løfte ditt prosjekt til neste nivå? Ta kontakt med oss i GAGNER.