Leadsgenerering: Den hjelpsomme naboen

Våre Caser

21. mai 2025
Av: GAGNER

image

For Fryd Regnskap handlet det om å bli gjenkjent som Den hjelpsomme naboen – en som gjør regnskap forståelig, tilgjengelig og mindre tidkrevende. Med Eirik i front og en tydelig visuell og innholdsmessig strategi, skapte vi en kampanje som bygget både tillit og trafikk, og gjorde det lettere for småbedrifter å velge Fryd.

Situasjon

Hvordan får man små bedrifter til å velge et regnskapsbyrå? Fryd Regnskap ønsket å være det opplagte valget. Med fokus på forenkling, effektivitet og fast lav pris, er målet å hjelpe små bedrifter med å bruke mindre tid på regnskap og mer tid på det de selv gjør best. Derfor utviklet vi konseptet Den hjelpsomme naboen. Fryd skulle ikke bare være en tjenesteleverandør – men noen du kjenner, stoler på og lett kan spørre om hjelp.

 

Strategi

Merkevare og kanaler

Samarbeidet startet med å utvikle en helhetlig merkevare- og kommunikasjonsplan, i tillegg til kanalstrategier. For å gjøre Fryds tilstedeværelse tydelig og konsistent, utarbeidet vi et designsystem for Instagram: farger, typografi og maler for innlegg og stories ble definert for å gjøre profilen både gjenkjennelig og lett å bruke.

Innhold og kampanje

Kampanjen ble forankret i en serie videoer for Meta-plattformene, der daglig leder Eirik var ambassadør. Med sin rolle som “regnskapsføreren” på TikTok, formidler han regnskap med en kombinasjon av humor og enkelhet – på en måte som treffer målgruppen. På én produksjonsdag utviklet vi alt kampanjemateriell: bilder og videoer til både annonser og organisk innhold. Alt ble laget med konseptet i sentrum: Fryd er der når du trenger dem, og gjør regnskap enklere å forstå og forholde seg til. Innholdet understøttet konseptet Den hjelpsomme naboen og ble brukt både til annonsering og organisk innhold.

Suksess

Kampanjen gjorde det mulig å møte målgruppen med et tydelig budskap: Regnskap trenger ikke være komplisert, så lenge du har noen på laget som snakker samme språk. Ved å ta eierskap til rollen som Den hjelpsomme naboen og bruke Eirik som en tydelig, troverdig frontfigur, bygget Fryd tillit – og ble lettere å velge for småbedrifter som trenger struktur, men også et menneskelig møte.

En telefon som viser en tilbakemelding til GAGNER fra Fryd Regnskap på LinkedIn

 

Er du nysgjerrig på hvordan vi kan hjelpe deg og din bedrift? Kontakt oss for en samtale!